10 Şubat 2016 Çarşamba

36 Pekmezli Kurabiye Nasıl Yapılır


Bu kurabiye bir harika. Elmalı kurabiyeye benziyor ama daha kıyır kıyır, daha lezzetli. 
Elmalı kurabiye canavarı olan ben artık tercihimi pekmezli kurabiyeden yana kullanıyorum.:)))


Pekmezli Kurabiye Malzemeleri:

Hamuru için:
  • 1 paket margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağından az eksik toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 7 yemek  kaşığı nişasta
  • un

İç harcı için:
  • 3-4 tane elma
  • Ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 yemek kaşığı şeker

Üzeri için:
  • Üzüm pekmezi
  • Hindistan cevizi
Pekmezli Kurabiye Yapılışı:

Önce hamur malzemelerini karıştırıp yoğuralım ve meşhur kulak memesi kıvamında hamur elde edelim. Hamuru 1 saat buzdolabında dinlendirirsek daha iyi olur ama aceleniz varsa sorun değil.. İç harcı için elmaların kabuklarını soyup rendeleyelim. Bir tencereye alıp içine şekeri koyalım rengi geçip, suyunu çekinceye kadar kavuralım. Tarçını ve kırılmış cevizleri koyalım karıştıralım. Ocaktan indirelim. Soğumaya bırakalım. Hamurdan cevizden büyük parçalar koparalım. Hamuru dağılan bir hamur olduğu için bu kısım biraz zor. Sakın pes etmeyin. İçli köfte gibi yaparsanız kolay olabilir.içine harçtan koyup yuvarlak yapıyoruz.. 180 derece fırına sürüyoruz. Fırından çıkınca ilk sıcaklığının çıkmasını bekliyoruz. Kurabiyeyi alıp üst kısmını önce pekmeze sonra hindistan cevizine batırıyoruz..

AFİYET OLSUN

36 yorum:

  1. Gõrüntü çok hoş. Eminim tadı da güzeldir. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tadı da bir okadar güzel

      Sil
  2. süper en kısa zamanda denicem

    YanıtlaSil
  3. tahinlisini bilirdim ama pekmezlisini ilk defa duydum :) çokda güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahinli kurabiyeyi severim. Bu da çok güzel canım.

      Sil
  4. pekmez yerine nutella koyacağım sanırım ben bunun içine :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekmezi dışına sürüyoruz. İçine istersen Nutella koy

      Sil
  5. Inanamiyorumm :) ben de bugun bu tarifi yazackatim misafrlerimiz geliyor hemde yapayim demistim :) bu nasil guzel bir tevafuk ben baska bir zaman yazarim artik harika bir tariff enfess

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de yayınlanan canım ne olacak. Bu arada yayınında linkimi vermen çok ince bir davranış.

      Sil
  6. Oğluma yapabilirim sanırım. Tam bir kurabiye canavarı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçli kurabiyeleri seviyorsa süper olur. .

      Sil
  7. Görünce annanem aklıma geldi oda tajinli kurabiye yapardı :) bayılıyorum kurabiyelere
    ellerinize sağlık

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahinli kurabiyeyi çok severim. Benim ananem hiç yapamadı benim için:(

      Sil
  8. Eline saglik. Içine baska bir malzeme de konabilir mi ne dersin?

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  10. Sevdicanım ya yine döktürmüşsün...pekmezli hiç denememiştim.

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım çok leziz görünüyor pekmezi çocuklara yedirmenin bir yolu olsa gerek denemeye değer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim oğlan pekmezi sever. Sevmeyen çocuklara yedirmek için çok iyi olur

      Sil
  12. Sağlıklı ve lezzetli hemde çayla birlikte tadına doyum olmaz. Pekmezli kurabiye yapmamıştım hiç. Güzel fikir oldu canım. Ellerine sağlık. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denersin sen de bu vesileyle. Çayın yanında iyi gidiyor.

      Sil
  13. Canim cekti mis gibi görünüyor! Ellerine saglik. Deneyecegim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim dene bakalım afiyet olsun

      Sil
  14. Kurabiye dedi mi ben yonumu sasiriyorum :) Cok da lezzetli gorunuyor, denenecek cok tarif oldu ne yapicam :)) Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün bunu öbür gün diğerini denersin artık

      Sil
  15. Kurabiye nefis görünüyor. Albenisi çok. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  16. ne güzel bir blog bu dedim kendi kendime :))

    YanıtlaSil
  17. Pekmez pek sevmez ama bu tarifi denemek istiyorum teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekmez olduğunu anlamaz bile yiyen kişi. .

      Sil

Ana Sayfa
Blog Tema Tasarım : Sosyal Medya Kafe
SEVDİCANN COPYRİGHT © 2014 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.BLOGUMDA YAYINLANAN YAZILARIN VE RESİMLERİN İZİNSİZ KULLANILMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASINA AYKIRIDIR.