20 Ocak 2014 Pazartesi

14 1 Yaş Araba Temalı Doğum Günü Pastası Nasıl Yapılır?

Bir Yaş Doğum Günü Pastası Nasıl Yapılır
Doğum günü pastası nasıl yapılır
Canım oğlumun doğum günü için pastayı kendim yapmak istedim. İlk kez bir doğum günü pastası yapacaktım ve üstelik şeker hamuruyla kaplayacaktım.Bunun için birçok blog gezdim araştırdım.Bu konuda leylaileyemeksaati , gunebakantarlalari, bir-kase-lezzet.blogspot.com bloglarından çok yardım aldım sağolsunlar çok iyi anlatmışlar kendime güvenim geldi.Çok kolay bir iş değil ama çok uğraştırıyor.Ama kadın isterse her şeyi yapar :) Süper bir pasta oldu misafirler çok beğendi , herkes benim yaptığımı duyunca çok şaşırdı.
               
   PANDİSPANYA (SÜNGER KEK )

       Pandispanya Malzemeleri:
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un ( elenmiş )
  • 1 kabartma tozu
  • 1 vanilin
  • yarım bardak ılık süt
  • 2 kaşık kakao (isteğe göre)
       ganaj  malzemeleri:
  • 2 tane krema ( 200 ml lik kutulardan  2 tane )
  • 400 gr bitter çikolata
  • Krem şanti
Kaplamak için:
  • 1,5 kg beyaz şeker hamuru
  • Mavi, kırmızı, sarı jöle gıda boyası( Mavi+sarı=yeşil , kırmızı+ sarı = turuncu oluyor )
  • sıvı ve toz gıda boyaları şeker hamurunu çok yumuşatır dikkatinize.
Ganaj nasıl yapılır:
         Kremaları tencereye koyup ocağı açalım.Kenarlarından kaynama emaresi gösterince ( kaynamadan )ocağı kapatalım.Çikolataları kırıp içine koyalım.Eriyinceye kadar karıştıralım.Soğuyunca dolaba kaldıralım.Bir gün sonra iyice katılaşacaktır.


        Pandispanya  nasıl yapılır:
  1. Yumurta beyazlarıyla şekerin yarısını mikserle önce düşük sonra yüksek devirde 5 dk çırpıyoruz.Krem şanti gibi oluyor kar gibi:)
  2. Başka bir kapta yumurta sarılarıyla şekerin yarısını mikserle önce düşük sonra yüksek devirde 5 dk çırpıyoruz.Mayonez kıvamına geliyor.
  3. Başka bir kapta unu eliyoruz.Kabartma tozunu, vanilini, kakaoyu karıştırıyoruz.
  4. yumurta sarılarına kuru karışımı yavaş yavaş dökerek elimizle hep aynı yönde karıştırıyoruz.
  5. Yumurta beyazlarını da koyup aynı yönde karıştıralım.
  6. Kalıbı yağlamadım ben daha iyi kabarsın diye...Kalıba koyup önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişiriyoruz..

DİKKAT: İlk 20 dakika fırını açmayın kabarmaz.
                 Unu mutlaka eleyin.
                 Kötü düşünmeyin :) Kabaracak merak etmeyin...
                 Yine de kabarmazsa kalıbı yırtmayın ki bir tane daha kek yaparsınız.

 Ben pastamı 1 şeklinde yapmak istedim.Açıkçası sonra işime yaramayacağı için 1 şeklinde kalıp almak istemedim.Ne yapsam nasıl yapsam diye düşünürken aklıma folyodan kalıp yapmak geldi.Veee folyodan kalıbımı yaptım .Çok iyi oldu hem kalıptan çıkarmak ta çok basit oldu . (ayrıca ekonomik de oldu:)
Keki bir gün önce yapıp buz dolabında dinlendirdim.Keki 3 parçaya böldüm.Servisi neyde yapacaksanız onun üzerine ilk katı koyuyoruz.Sonra ganaj kremadan bir parmak kalınlığı sürelim.Sonra ikinci katı yerleştirelim.Sonra çok ağır olmaması için bu kata krem şanti (bir gün önceden yapıp dolapta beklettim)sürelim.Sonra üçüncü katı koyalım ve üzerine ve kenarlarına düzgünce ganaj sürelim.Düzeltelim yoksa şeker hamuru iyi durmaz.
Dolapta 2 saat kadar bekletelim bu şekilde üzerini kapatmadan.
Şimdi sıra geldi en eğlenceli kısma. Şeker hamuruyla kaplamaya. Ben üzerinde kullanacağım figürleri bir gün önce yapıp buzdolabı poşetine koydum ve evin soğuk odasında beklettim hiç bir şey olmadı inanın.Beyaz şeker hamuru alıp renklendirdim.Renklendireceğiniz kadar hamuru alıyorsunuz ortasını biraz oyun havuz yapın yani ve kürdanla jöle gıda boyasında azıcık koyun . Dıştan içe doğru hamuru yoğurup boyayı yedirin.Rengini istediğiniz tona getirene kadar yavaş yavaş boya ekleyin Çok yumuşarsa korkmayın nişasta serpin yoğurun katılaşır.
Kaplayacağım hamuru (yaklaşık yarım kilo kadar) altına nişasta serpip oklava ile açtım demir 1 lira kalınlığında çok ince olmayacak.Kalın olursa hem erimez hem de pastanın kusurlarını örter :)Eğer şeker hamurunuz çok sert ise elinizle biraz mıncıklayın yumuşar.Fala kısmı bıçakla alttan keselim. Kestiğimiz yerlere minik toplar yapıp sıralayalım ve azıcık su sürüp yapıştıralım.
 Diğer figürleri fırça yardımı ile su sürüp pastaya yapıştıralım.Pastamız hazır misafirlerimiz benim yaptığıma inanamadı hem şekli hem de tadı çok lezzetliydi. Sıra sizlerde, sizler de misafirlerinizi şaşırtın :)


14 yorum:

  1. Valla kesmek çok zor oldu benim için .. Bir çok emek harcadım , bir anda yok oldu...

    YanıtlaSil
  2. Elinize emeğinize sağlık.Ancak ben bu bir kalıbını nasıl yaptığınızı merak ettim.Detaylı anlatırsanız bende oğluma doğum gününe yapabilirim.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikdörtgen şeklindeki folyonun kenarlarını kıvırdım.bir kaç kat ekleme de yaptım . Folya çabuk şekil alıyor zaten hemen oluverdi..

      Sil
  3. Teşekkür ederim.Bende bu kalıptan yapacağım.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyor... ben de cesaretimi toplayıp denemek istiyorum...

    YanıtlaSil
  5. Nasil güzel bir pasta bu... ne becerikli kadinsin masallah.

    YanıtlaSil
  6. tam aradığım pasta ellerinesağlık canım :)

    YanıtlaSil
  7. Bu kalıbı yapamıyorum lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El yordamıyla Büke Büke yaptım ben. Deneyin yapabilirsiniz

      Sil
  8. Çok güzel olmuş resmen pastanedeki özel tasarım pastalar farksız tebrikler :)) Bende oğlum için 2 yaş olanından yapıcam:) Dana önceden ailecek hep aldığımız ve lezzetini çok beğendiğimiz bir yer var https://cevizagaci.com/dogum-gunu-pastasi bence göz atın güzel modelleri var birde şeker hamuru yerine ne kullanabiliriz?

    YanıtlaSil

Ana Sayfa
Blog Tema Tasarım : Sosyal Medya Kafe
SEVDİCANN COPYRİGHT © 2014 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.BLOGUMDA YAYINLANAN YAZILARIN VE RESİMLERİN İZİNSİZ KULLANILMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASINA AYKIRIDIR.