22 Ocak 2016 Cuma

64 Spiderman Pasta nasıl Yapılır Örümcek Adam Pastası Tarifi


Bu aralar çok seviyoruz Spidermani . Pijama takımlarımız, kıyafetleriimiz, çoraplarımız, oyuncaklarımız Spidermanli. Bir de büyük spidermani var. Resmen annelik babalık yapıyor ona. Hal böyle olunca Doğum günü pastası da spidermanlı olmalı diye düşündüm. Nasıl sevindi anlatamam. Bizim ki pastaya bayılır zaten bir de spidermanli olunca değmeyin keyfine:))
Geçelim örümcek adamlı doğum günü pastasının yapılışına:)
Sadece çikolata kullanarak yaptım. Şeker hamuruyla daha rahat olabilir. Eşim şeker hamuru sevmediğinden böyle denedim ve çok da güzel oldu..Şeker hamursuz örümcek adam pastası.

Spiderman Pastanın Malzemeleri:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardak şeker
  • 1 vanilin
  • 1 kabartma tozu
  • yarım su bardağı süt
  • 1 su  bardağı un
Ganaj malzemeleri:
  • 100 ml krema 200 gr beyaz çikolata
  • 200 ml krema 400 gr kırmızı çikolata
  • 100 gr siyah çikolata

Spiderman Pastanın Yapılışı:

Öncelikle yumurta aklarıyla vanilini krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpalım. Yumurta sarılarıyla şekeri ayrı bir kapta 3 dk çırpalım. İçine sütü koyup çırpalım. Unu ve kabartma tozunu koyup düşük seviyede çırpalım. İki karışımı birleştirip elimizde karıştıralım. Yuvarlak kalıba koyup 180 derecelik önceden ısıtılmış fırına sürelim. İlk 20 dk fırını açmayalım. Kabarmaz.

Ganaj yapımı bir gün önceden yapılmalıdır. İki ayrı ganaj hazırlayacağız. 200 ml kremayı kaynama sıcaklığına gelene kadar ısıtalım ama kaynamadan ocaktan alalım. İçine kırmızı çikolatayı koyalım. Karıştıralım. Çikolatalar eriyince soğumaya bırakalım. 100 ml kremaya da aynı şekilde yapalım beyaz çikolatayı koyup karıştıralım. İkisini de ertesi güne kadar dolapta bekletelim. Arada bir karıştıralım. Katı bir kıvam alması gerekiyor.
Spiderman doğum günü pastası Yapılışı 
Keki kalıptan çıkarıp iki kata ayıralım. Ben iple etrafını çevirdim. Uçlarını ters istikamette çektim dümdüz kesildi. Yüz şekli vermek için yanlardan da şekilde görüldüğü gibi kestim. İlk yarıya beyaz ganajı sürelim. Gözlerini yapmak için beyaz ganajdan azıcık ayıralım. Muz dilimleri yerleştirelim. Üstünü diğer kek parçasıyla kapatalım. En üstünü kırmızı ganajla kaplayalım. Biraz dolapta dinlendirelim. Siyah çikolatayı benmari usulü eritelim. Çikolataları sıkma torbasına koyup Sıcak suyun içine oturtalım eriyecektir. Pastanın üzerine önce beyaz ganajla gözlerini yapalım. Kenarlarını siyah çikolatayla geçelim. Örümcek ağlarını yapalım. Çok lezzetli bir pasta oldu.
 1 yaş doğum günü pastamız için BURAYA
2 yaş doğum günü pastamız için BURAYA

64 yorum:

  1. Sanat eseri yapmissin canim eline saglik.mutlu yillar kücük spider a da :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım ilk defa yaptım oldu vallahi

      Sil
  2. Şahane görünüyor. Eline sağlık... Mutlu, güzel, sağlıklı yılları olsun... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık :))
    Çocukları mutlu etmek çok hoş değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar küçücük şeylerle bile mutlu olabiliyor. Onlar mutlu olunca biz de mutlu oluyoruz

      Sil
  4. Cok guzel olmus ellerine saglik. Bende nisanda buyuk oglum icin supermenli pasta yapacagim bakalim sizinki kadar guzel olacak mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güzelini bile yaparsın. Benimki fikir olsun

      Sil
  5. Şahane olmuş... Şeker hamuruyla yapılan pastaları bende çok sevmiyorum ama bazen mecbur kalıyoruz... Bu ganaj tarifi oldukça güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker hamuru pratik oluyor ve çok şahane duruyor. Ama tadını ben de çok sevmiyorum. Bu çok güzel oldu.

      Sil
  6. Çok çok beğendim,,tıpkısının aynısı örümcek adam,bravo valla,ellerine sağlık.Şeker hamurunu ben de sevmiyorum böyle yapman daha güzel olmuş.Mutlu huzurlu sağlıklı bir ömür olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmene sevindim. Çok lezzetli oldu.

      Sil
  7. Ayy bizim ki örümcek adam hastası, bayılacak bu pastaya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de yap annesi sevinsin ufaklık. .Hastalıktan da yeni kurtuldu moral olsun.

      Sil
  8. Çok güzel olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Erkek çocukların bayılacağı bir pasta olmuş. Oğlunuzun yeni yaşı kutlu olsun, sağlıklı, mutlu yaşlar dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek çocukları Spiderman hastası. Teşekkür ederiz teyzesi

      Sil
  10. Pasta çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Harika olmuş.Benim de oğluma bunu yapmam lazım.Emeğine saglik

    YanıtlaSil
  12. Oğlum da örümcek adam hayranı.. 3 yaş doğum günü pastamız şimşek mekkuin di.. 4 yaşa nasip olursa örümcek adam yaparız.. O yemiyor ama doğum günü simgesi işte..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen şimşek mekkuin yaptığın sıralar bizimki de şimşek mekkuin fanatigiydi. Şimdi spiderman önde. .

      Sil
  13. Çok güzel görünüyor eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş ve çocuklar çok beğenir bilhassada erkek çocuklar, bıcırıklarıma denemem lazım bunu :D eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay biciriklara göre tam. Doğum günü beklemeye gerek yok mutlu et sende onları

      Sil
  15. Ellerine sağlık Marifetli arkadaşım, biz daha o aşamaya gelmedik ama gelmemiz yakın. Güzel bir fikir aklımızda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen daha güzellerini yaparsın arkadaşım. Teşekkür ederim güzel yorumun için

      Sil
  16. Şeker hamurlu pastaların görsel şöleni ayrı ama o üzerindeki süslemeler genelde çöpe gidiyor. Çikolata ile yapımı bence çok daha lezzetli duruyor :) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın üstündeki süsleme kısmını sevmiyor kimse. ÇÖPE gidiyor malesef. Çok sık oluyor ama. .

      Sil
  17. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
    Ben de bu hafta yapabilirsem küçük kızıma poni pasta yapcam daha önce bir vidyoda görmüştüm. Senin ganaj tarifin çok işime yarıycak. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sevindim işine yaramasina. Umarım çok güzel bir pasta olur sizinki de

      Sil
  18. sevdicann, harikalar yaratmışsın resmen.
    muhteşem görünüyor, ellerine sağlık. :)
    ben de ufakken uğurböceğini çok sevdiğimden bizimkiler hep şu meşhur uğurböcekli pastalardan alırlardı.
    ama inanılmaz derecede mutlu olurdum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ugurbocekli de güzel olur bak. Sen de şanslısın ailen yapıyormuş bak seni mutlu etmek için.

      Sil
  19. Şekli çok güzelll :))) Eminim tadıda güzeldir ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
  20. Nasıl gerçekçi, nasıl güzel bir eserdir o. İnsan kesip yemeye kıyamaz da neyseki bloglarımız var da böyle güzellikleri yıllarca saklayabiliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesiliyor vallahi. Yiyenlerin beğenmesi hoşuna gidiyor insanın. Yorgunluk falan kalmıyor

      Sil
  21. Doğum günü konseptleri de her yıl değişiyor değil mi :) Şeker hamuru ile harikalar yaratılıyor ama çocuğun böyle bir talebi yoksa bence de bu tarz pastalar daha uygun, hem de anne elinden daha ne olsun :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bizimkinin şeker hamuru isteği yok tabi. Yapabileceğim şekilleri ganajla yapmayı düşünüyorum artık.

      Sil
  22. ayyy ben bunu gördüğüme nasıl mutlu oldum kuzenımın yakında doğum günü var ve spiderman hastası havalara uçcak ;) ellerine sağlık, inşallah güzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak yaparsın sende yeğenine. Çok mutlu olur. Doğum günü hediyen olur.

      Sil
  23. Ellerine sağlık, çok başarılı olmuş, tekrar mutlu yaşlar olsun... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  24. cidden bu pasta işi tarifle olmuyor bence el becerisi çok önemli :) seni tebrik ediyorum el becerin çok yüksek resimlere baktıkça ağzım sulandı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Biraz zor tabi. El pratikligi lazim.

      Sil
  25. ha haa çok şekerişkooo fotolaar :)

    YanıtlaSil
  26. Ellerinize sağlık ...☺👌👍

    YanıtlaSil
  27. Çok şık bir pasta olmuş elinize sağlık. Nice nice mutlu yıllara... :)

    YanıtlaSil
  28. Pasta super olmus, ellerine saglik canim :) Biraz gec kutlasam da nice mutlu yillari olsun, bahti guzel mutlu bir omru olsun canim :)

    YanıtlaSil
  29. Doğum günüsü. Kutlu olsun oğluşun pasta garikada o sandalyeden bakan spidirman çok dehşet :)

    YanıtlaSil
  30. Kırmızı çikolata nerede satiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuvertur çikolata var Eritmelik için. Onlardan bu kırmızı renklidir. Ben Amerika da yaşıyorum. Buradan aldım. Pastacılık malzemeleri satan yerlerde bulabilirsiniz. Ya da yoksa yaşadığınız yerde. Beyaz çikolata ya kırmızı gıda boyası katabilirsiniz.

      Sil

Ana Sayfa
Blog Tema Tasarım : Sosyal Medya Kafe
SEVDİCANN COPYRİGHT © 2014 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.BLOGUMDA YAYINLANAN YAZILARIN VE RESİMLERİN İZİNSİZ KULLANILMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASINA AYKIRIDIR.