22 Mayıs 2016 Pazar

39 Et ve kemik Suyu Dondurucuda Nasıl Saklanır

Kemik suyu nasıl saklanır
Kemik Suyunun Faydaları:
Geçmişten bugüne annelerimiz kemik suyunu yemeklere katarak bizlere içirmeye çalışırlar. Kemiğin içindeki ilik ve mineraller kaynama suyuna geçer. Çok faydalıdır kemik suyu. İçine biraz limon sıkarsanız kalsıyum özelliği de ortaya çıkar.
Kırık çıkığı olanlarda kemiklerin kaynaşıp daha çabuk iyileşmesi için önerilir kemik suyu.
Et suyu en sağlıklı içkidir diyor Canan Karatay:) Diz problemlerine de iyi geliyormuş kemik suyu. Cildimizin, saçlarımızın ve tırnaklarımızın canlanmasını sağlar.
İçeriğindeki jelatin sayesinde bağırsak problemlerine de iyi gelir.
İçerdiği hayvansal yağlar, mineraller, jelatin, protein sayesinde çok yararlıdır bizler için.

 Kemik Suyu Buzluğa Nasıl Konulur:

Siz de hazır bulyon almayın ve kendiniz yapın. Hem yemeğiniz lezzetlensin hem de şifa olsun ailenize, çocuğunuza. Özellikle kurban bayramında kemikleri etinden çok sıyırmayın ve haşlayın. Ben kemiği eti içine 4-5 damla limon sıkıp suyla birlikte kaynatıyorum. Üste çıkan köpüğü atıyorum. Saklamak içinse pratik bir çözüm buldum. Kloroplastın buz torbasına, huni yardımıyla döküyorum. Buzluğa koyuyorum. Kullanırken de istediğim kadarını kolayca kırıp yemeklerde kullanıyorum. Çözünmesini beklemiyorum. Çözülüp tekrar buzluğa da atmıyorum. Çok pratik bir yöntem gerçekten. Sizler de yapın ve bilmeyenlere önerin lütfen:)

39 yorum:

  1. Bu buz torbaları çoook işime yarıyor benimde.. Kemik suyu hazırlarken içine hiç limon sıkmıyordum bundan sonra öyle yapacağım. Teşekkürler Sevdican :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limon azıcık iki 3 damla kalsiyum ozellikgi icin.

      Sil
  2. Bu yöntem son günlerde çok popüler paylaşımına sağlık Sevdicann :) Bulyonlar kesinlikle tüketilmesin. İçerisinde çok fazla yemememiz gereken madde var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulyons hiç kullanmadım canım. Bu yöntem kullanım rahatlığı sağlıyor

      Sil
  3. Kesinlikle en güzel çözüm... Bende kullanıyorum bu yöntemi şahane oluyor... Kemik suyunu kaynatırken içine soğanda koyuyorum ben, lezzetli oluyor... Limon koymak aklıma gelmemişti hiç, deneyeceğim bir sonraki işlemde.
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğan doğal antibiyotik zaten güzel olur. Pilava katinca tadı nasıl olur bilemedim ama

      Sil
  4. Çok pratik bir yöntem gerçekten geçen seneden beri bende yapıyorum keşke çocuklar küçükken yapaymışım demedende geçemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zararın neresinden dönersen kardır. Artık yapıyor olman güzel

      Sil
  5. çok iyi fikir buz torbası kullanmak normal buzdolabı poşetini kullanıyorum ben...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok daha pratik oluyor. Küçük küçük parçalar halinde. Kırılıp kullanılması rahat

      Sil
  6. Güzel yöntem, ben de kıymayı buzdolabı poşetine koyup yayıyorum ve kolay kırmak için tahta kaşık sapıyla kareler çiziyorum. Donduğunda kareleri kırıp kullanması çok kolay oluyor. Sevgiler...
    https://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  7. Tam da böyle saklanır :)
    Eline sağlık. Ben bulyon almayalı yıllaaar oldu.

    YanıtlaSil
  8. Buz torbalarını çok seviyorum. Gem et suyu hem su için çok kullanışlı oluyor. Kapalı olduğu için koku da sinmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç buz için kullanmadım işin açıkçası.

      Sil
  9. ben de bu yöntemi babamdan öğrenmiştim yıllar önce. çok mantıklı ve hazır bulyonlardan kurtulmanın yolu, elinize sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yöntemi çok beğeniyorum herkes bilsin istedim. Çoğu kişi de biliyormuş zatenn

      Sil
  10. bende buz torbasını ilk defa burda görüyorum:) güzel fikir. bulyon zaten almıyordum bu yöntem çok daha iyi:) sağolasın

    YanıtlaSil
  11. Buz torbalarına koyma fikri güzelmiş bende tavuk suyu çorbasını çok severim onun için iyi olur :)) et tüketmesem de tavuğa devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de tavuk suyunu köy o zaman ha haa

      Sil
    2. Sen de tavuk suyunu köy o zaman ha haa

      Sil
  12. Et suyunu saklamak çok iyi oluyor.. Hemen çıkarıp her türlü yemeğe atması kolay oluyor.. Buz torbaları da çok iyi olmuş bu kullanım için.. Okurken aynısını meyve suları için de yapmak aklımdan geçiverdi..:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel fikir aslında meyve suyu içinde kullanılır

      Sil
  13. Evet bende limon sıkmıyordum bundan sonra o limkn sıkılacak 😊😊 bende pet bardaklarla dondurup tek kullanimlik hazitliyordum buz torbasida mantikli ellerinize saglik sevdican hanim.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buz torbasında daha az yer kaplıyor, kullanımı da daha rahat oluyor

      Sil
  14. Çok pratik ve çok mantıklı bir çözüm, iyi oldu öğrendiğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyor muydunuz yaşasın. Yanlış anlama herkes biliyorum yazmış da. Ben de birilerine faydalı olurum diye yazmıştım o nedenle sevindim.

      Sil
  15. Ne kadar pratik çok beğendimm :)

    YanıtlaSil
  16. Bazan hayattan uzak kaldığımı hissediyorum. İşte o anlardan biri. Bu buz torbası ve kemik suyunun buz torbasıyla dondurucuda saklanması olayı çok hoşuma gitti. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. Supermis buz torbas iyifikir bende deniycem tesekkurler

    YanıtlaSil
  18. Bunu mutlaka deneyeceğim.. Çok pratik ve zekiye bir yöntem.. Hem yerden de tasarruf dolapta :)

    YanıtlaSil
  19. Ben ilk defa kemik suyu yapicam tarif eder misiniz nasıl yapiliyo
    :)

    YanıtlaSil
  20. Peki dondurulmuş et suyunu yeniden çözdürüp tekrar buzluğa koyabilirmiyiz acaba.Sağlık açısından bir zararı olur mu?

    YanıtlaSil
  21. Kesinlikle çok kullanışlı bir uygulama bu...

    YanıtlaSil
  22. Ya bana Canan Karatay demeyin ☺ Hiç sevmiyorum kendisini

    YanıtlaSil
  23. Buz torbasını hiç kullanmamıştım.Güzel bir fikir teşekkürler 😊

    YanıtlaSil

Ana Sayfa
Blog Tema Tasarım : Sosyal Medya Kafe
SEVDİCANN COPYRİGHT © 2014 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.BLOGUMDA YAYINLANAN YAZILARIN VE RESİMLERİN İZİNSİZ KULLANILMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASINA AYKIRIDIR.