26 Haziran 2015 Cuma

57 Zeytinyağlı Yaprak Sarması Konservesi Nasıl Yapılır


Zeytinyağlı yaprak sarmasını sevmeyen var mıdır bilmiyorum. Düğünlere, davetlere, bayramlara, hanım günlerine en çok yakışan tercih edilen bir tattır..Gelin görün ki biraz zahmetlidir.
Ee her güzelin bir kusuru olur değil mi. Özellikle çalışan bayanlar için harika bir önerim var.. Anneniz kayınvalideniz  yanınıza geldiğinde hep birlikte yaprak sarmalarını sarın ve konservesini yapın.
Açıp pişirdiğinizde gerçekten yeni sarılmış gibi lezzetli olacağını göreceksiniz.

"Ne gerek var, buzluğa atarız" diyenleri duyar gibiyim.Buzluğa konulunca pirinçler kırılıyor, buzluğun kokusu geçiyor ama konserveye hiç bir şey olmuyor..

Zeytinyağlı Yaprak Sarması Malzemeleri:
          İçi için:
  • 3 tane soğan
  • Yarım kg pirinç
  • 250 gr bulgur( isteğe göre)
  • 1,5 kaşık salça,zeytin yağı
  • kimyon,nane,pul biber,tuz
  • Ve tuzundan arındırılmış üzüm yaprağı
Zeytinyağlı Yaprak Sarması Konservesi Nasıl Yapılır?

Öncelikle yaprağınız tuzlu salamurada ise suda bekletin tuzundan arınsın.
Yaprak taze ise sıcak suda biraz kaynatıyoruz ya da sıcak suda bekletiyoruz. Yumuşayıp, renk değiştirince tamamdır.
İnce ince doğranmış soğanı, salçayı, pirinci ve bulguru zeytin yağı ile kavuralım. Baharatları ekleyelim. Bir bardaktan daha az su ekleyelim.Suyunu çekince içimizde hazır olacaktır.
Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi incecik saralım.
Kavonozun içine resimde gördüğünüz gibi dik şekilde sıkı sıkı diziyoruz. İlk sıra bitince ikinci katına diziyoruz. Kapak kısmına kadar sıkıca dizelim.Üzerine hava kalmaması için su koyalım.En üste biraz zeytinyağı damlatalım. Kapağını sıkıca kapatalım.
Geniş bir tencereye suyu koyalım. Resimdeki gibi, şişeler dik olabiliyorsa dik, olmuyorsa benim gibi yan şekilde içine yerleştirelim.Su kaynadıktan sonra 10 dk kadar kaynatalım. Şişeleri çıkarıp sıcakken ters çevirip soğumasını bekleyelim.
Konservemiz hazır. Arzu ettiğinizde kavonozda tencereye çıkarıp üzerini geçmeyecek şekilde su koyup pişirebilirsiniz.Suyunu biraz çekince üzerine zeytin yağı ilave edelim. Limon sıkalım.

57 yorum:

  1. hiç aklıma gelmezdi bravo valla.
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu kişi bilmiyor canım bazı yerlerde yapışıyor..Öğrenmiş oldun.sevgiler..

      Sil
  2. Ellerine sağlık sevdicann..
    harika görülüyor yaprak sarmaların....
    sağlıkla, huzurla ve afiyetle tüketmeniz dileklerimle :)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için teşekürler canım en önemlisi huzurla afiyetle yemek tabii.

      Sil
  3. Bende dondurucuya sarıp koyuyorum :) Bunu hiç denemedim en kısa zamanda denemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de önceden dondurucuya koyuyordum canım .Ama bu yöntem daha lezzetli sonuç veriyor.

      Sil
  4. Hiç duymamıştım bunu iyi fikirmiş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ben de öğrenimnce şaşırmıştım .deneyince şaşkınlığım arttı.Çok leziz oluyor.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Çok pratik canım misafirin gelince hemen aç pişir.

      Sil
  6. Harika bir fikir. Toplanıp sarılsın. Konserve yapılsın.. Elimizi attığımızda yaprak sarması hazır..:) Muhteşem gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok praatik oluyor canım . Kalabalıkla sarılıp istediğin zaman da aç pişir..

      Sil
  7. Benim için resmen rüya gibi! O kadar seviyorum ki sarmayı yemin ederim bunu serum niyetime koluma bağlayabilirim o derece :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar ilginç bir benzetme yapmışsın sana iki şişe serum göndereyim:)))

      Sil
  8. dolmayı buzlukta gördüm ama kavanoza ilk kez görüyorum:)

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir tarif olmuş. Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için sevgilerle..

      Sil
  10. Yeniden merhabalar canim, super bir alternatif vermissin. Ellerine kollarina saglik... Bende hazirlayip buzlukta sakliyordum boylesi daha iyi sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Evet canım böylesi daha lezzetli oluyor..

      Sil
  11. Ellerine sağlık canım ilk defa görüyorum konservede yaprak sarması hemen anneme söyleyeyim bu fikri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen annene söyle sen..Memnun kalacaktır..

      Sil
  12. İlk defa bu şekilde görüyorum... Valla bravo size.. fikir fikirden üstünmüş:)
    Yaptığınız konserveleri ağız tadıyla tüketin inşallah... sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim filiz hanımcım ne güzel birbirimizden birşeyler öğreniyoruz..

      Sil
  13. Güzel fikirmiş ilk defa görüyorum

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım, ilk defa görüyorum, çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. Harika bir fikirmiş....Tebrikler...

    YanıtlaSil
  16. Çok pratikmiş. İyi fikir. Misafir gelince hemen çıkar herkes ne hamarat desin :)

    YanıtlaSil
  17. Ben de ilk fırsatta deneyeceğim arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene tabii arkadaşım..Sen annene sardır giderken götür bence:)

      Sil
  18. Emeğinize sağlık .Kesinlikle yapacağım. Su kaynarken kavon nasıl çatlamıyor yada kırılmıyor biraz bu düşündürüyor beni . Tencere ne kadar su koyup kaynattınız şişeleri ? Kavonozlarda çatlama , patlama gibi bir şey olmadımı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı konserve yapar gibi canım.Menemen falan yapıyoruz ya onun gibi..Reimde belli oluyor zaten.şişelerin üzerine gelecek şekilde su koyuyoruz çatlamıyor.

      Sil
  19. Gerçekten bugüne kadar düşünmemiştim. İyi fikirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu kişi haberdar değildi.. Çok pratik bir tarif:)

      Sil
  20. Bizim evde her gün sarma yapılsa kimse itiraz etmez:))O kadar sevilir..Bu şekilde hiç yapmadım,ellerinize sağlık..Afiyetle tüketin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de de çok seviliyor..Teşekkür ederim..

      Sil
  21. hiç duymamıştım,not ediyorum bunu kesin yaparım,çünkü sarmayı çok seviyoruz ama buzluğa atınca dediğiniz gibi pirinçler kırılıyor aynı tat olmuyor.çok teşekkürler paylaştığınız için...afiyetle yiyin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim ..Genelde bilinmiyormus,ben de iyi ki paylasmisim dedim

      Sil
  22. Bu yöntemi tatile gittiğimde bir evde görmüştüm ama soramamıştım. Sarmaya yardımcı bulunca yapıp kaldırmak iyi fikirmiş, afiyet olsun,sevgiler. http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  23. Harikaymış, ilk kez görüyorum böylesini, elinize sağlık, gerçekten paylaşım çoğumuzun işine yarayacak türden, sevgiler:)).

    YanıtlaSil
  24. AAA konservesini ilk defa gördüm. Elinize sağlık

    http://www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
  25. Ya ben hep anneme sardırıp buzluğa koyardım ve pişirnce ister istemez yeni pişmiş tadında olmuyor bu çok iyi fikir gerçekten kesinlikle denicem...sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Ilk defa gördüm,Harika bir fikir...kavanoz alip denemeli...Ellerinize ,fikrinize saglik.

    YanıtlaSil
  27. merhaba...
    bloğunuz ilk defa siteme düştü ve kıymetli paylaşımlarınızı görmek mutlu etti gerçekten)))kutlarım sizi...
    ilk defa soruyla bir yorum yapıyrm umarım tuhaf karşılanmaz ama sormadan geçemedim;z.yağlının yapılışında yağ katkısından hiç bahsetmemişsiniz (acaba adı nasılsa çağrıştırıyr düşüncesinden mi))))kavanozları kapatmadan koyduğunuz bikaç damla yağın varlığından mı?herşey okadar mükemmel anlatılmış ki lütfen eleştiri gibi algılamayın sadece doğru sonuca gitmek içindi amacım tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz:) Aksine yorumunuz hoşuma gitti. Zeytin yağıyla kavurulur ya o nedenle yazmamışım ama düzelttim.Teşekkür ederim uyarınız için. Konservenın uzerine zeytinyağı döküyoruz o da önemli tabii:)Sevgiler..

      Sil
  28. Harikasın:) İlk defa görüyorum cam kavanozda.Ellerine sağlık.Bende buzluktan çıkan ürünleri tüketemiyorum.Böyle daha mantıklı.Sarma canavarı çocuklara sahip olunca kesin deneyeceğim:) Sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
  29. Hiç aklıma gelmemişti , çok mantıklı pirinçler hiç hava almadığı için şişmiyor sanırım, yengem yandı artık benim sarmalar çok şişko oluyor ona sardırım .
    gelsin kavanozcuklar:)

    YanıtlaSil
  30. Böyle bir konserveden hiç haberim yoktu. Bayıldımm :)

    YanıtlaSil
  31. merhaba,mükemmel görünüyor,ellerinize sağlık,ben lahana sarması yapmayı düşünüyorum bu şekilde yapsam olur mu ki?

    YanıtlaSil
  32. oooo müthişmiş bu evlenince kesin böyle yaparım ben. Bu güzel tarif için çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil

Ana Sayfa
Blog Tema Tasarım : Sosyal Medya Kafe
SEVDİCANN COPYRİGHT © 2014 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.BLOGUMDA YAYINLANAN YAZILARIN VE RESİMLERİN İZİNSİZ KULLANILMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASINA AYKIRIDIR.