12 Haziran 2016 Pazar

56 Biber Dolması Nasıl Yapılır Fırında Biber Dolması Tarifi

Biber Dolması Tarifi
Yaz geldi biberler tezgahlarda yerini aldı. Hemen biber dolması yapmak geldi aklıma. Zeytinyağlısını ortaya meze olarak düşünebiliriz. İçine kıyma koyunca işin seyri değişiyor. Ramazan ayında başlı başına bir ana yemek olabilir kıymalı biber dolması. Yanında yoğurt ile servisi çok lezzetli olur.
Yeşil, turuncu, kırmızı, sarı renklerde olan bu büyük dolmalık biberler Beta- karoten, C vitamini , B6 açısından zengindir. Türkiye' deki yeşil dolmalık biberlerden çok daha büyük oluyor bunlar. Misafirlere ikram etmek için rengarenk almak lazım:)

Biber Dolması Malzemeleri:
  • 8 adet dolmalık biber
  • 1,5 su bardağı pirinç
  • 200 gr az yağlı kıyma
  • 1 adet soğan
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağı
  • Tuz
Biber Dolması Nasıl Yapılır:

 Öncelikle biberleri yıkayalım. Biberlerin saplarını üstünden biraz alacak şekilde bıçakla kesiyoruz. Çekirdeklerini temizleyelim. Sap kısmının alt kısmındaki fazlalıkları alalım. Bu kısımları biberlerin üzerine kapak yapmak için kullanacağız.

İç malzemesini hazırlamak için soğanları ince ince doğrayalım ( Rendeleyebilirsiniz de.). İçine yıkayıp süsdüğümüz pirinci, kıymayı, tuzu, yağı, baharatları, salçaları ekleyip homojen bir karışım elde edinceye kadar karıştıralım. Pişirmiyoruz.

Dolmalık biberlerin içlerini bu karışımla dolduralım. Çok sıkı doldurmayın. Pirinçler şişeceği için dolmalık biberler patlayabilir. En son üzerine kapak olarak ayırdığımız sap kısımlarını koyalım. Tencereye dik şekilde sıkışık dizelim. Boşluk kalırsa bir patates koyabilirsiniz:) Yarısına gelecek kadar tuzlu su koyup kısık ateşte pişirelim. Biraz piştikten sonra fırın kabına alıp kızarmasını bekliyorum. Fırında biraz kızarınca daha lezzetli oluyor. Afiyet Olsun:)

56 yorum:

  1. geçen hafta yapmıştım ama fırınlamadım tabi...bu şekilde de denerim ..

    YanıtlaSil
  2. çocuklara yedirebildiğim nadir yemeklerdendir ;) fırında denememıstım hıc, iyi fikirmis

    YanıtlaSil
  3. Biber dolmasını çoook severim ama hiç kırmızı sarı biberle yemedim. Tatlarında farklılık oluyor mu?

    YanıtlaSil
  4. Biber dolmasını fırında hiç denemedim. Ama çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık, sevgiler... https://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  5. Olmaz mı hemde dört dörtlük bir ana menü eline sağlık harika gözüküyor kapaklı dolmaların sevgiler öpücükler :)

    YanıtlaSil
  6. Zeytinyağlısını çok severim. Ben içerisindeki pirinçten azaltıp, biraz bulgur ekliyorum.

    YanıtlaSil
  7. çok severimde devamlı da yaparım :)

    YanıtlaSil
  8. Sevdican ellerine sağlık bende hem yapmayı hem yemesini seviyorum :)) Ablan sağolsun sürekli biber dolması istiyorum diyince haftada bir yapar olduk :)

    YanıtlaSil
  9. Fırında denemedim hiç bir dahakine öyle yapayım elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. çok severim dolmanın her türlüsünü =) böyle fırında denemedim ama hiç mutlaka deneyceğim, teşekkürler elinize sağlık =)

    YanıtlaSil
  11. Bayılırım. Elinize sağlık. Annem bir de fırında domates dolması yapar ama nohutlu. Muhteşem olur

    YanıtlaSil
  12. biber dolması mıı hem de iftara iki saat kala...bayılırım dolmaya.ben de her seferinde fırında yaparım.daha lezzetli oluyor sanki.

    Zaten yanlış bilmiyorsam osmanlı mutfağında biber dolması önce kızartılır sonra tencerede pişirilirmiş.Fırında yapınca da bu şekilde kızartılmış gibi oluyor.

    Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor gerçekten.

    YanıtlaSil
  13. Bayılırım biber dolmasına hele fırında ayrı güzel olur.

    YanıtlaSil
  14. çok severim canım.fırındada ayrı bir lezzetli olmuştur.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Biber dolmasını çok severim :) Bu dolmanın biberini ayırıp yemeyen ve güzelim dolmayı katledenlere de hiç anlam veremem :D Çok lezzetli görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Yazın en sevdiğim yemeği dolma ben hep karışık yapıyorum patlıcan, kabak, biber...çalışan bayanlar için en idealyemek

    YanıtlaSil
  17. Çok severim biber dolmasını , her bir bibere 1 yemek kaşığı kadar pirinç koyarak ayarlıyorum o da pratik oluyor.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel hazırlamışsın Sevdicann ellerine sağlık. Bizim burda dolmalık biberi maalesef ki bulmak zor oluyor :( sadece pazarlarda Türkiye'den getirenler oluyor bulursam süper :)

    YanıtlaSil
  19. Cok dolma yapan biri degilim ama yazinizi görünce aklima geldi, Alman bir arkadasima dolma yapmistim, cok sevmisti, ne zaman görse soruyor ne zaman bir daha yapacagimi :)

    YanıtlaSil
  20. ELİNİZE SAĞLIK . BLOGCUKOÇ

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize sağlık fırında kesinlikle daha güzel oluyor hatta pirinç biraz fazladan pişmiş olursa (kazaran)fırına atmak çok akıllıca oluyor.Dolma kendini hemen toparlıyor fırında hafifte kızarırsa üstü mmm leziz oluyor afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  22. merhaba öncelikle ellerinize sağlık çok güzel görünüyor tarifiniz :)
    sizi Google plustan buldum desem yalan olmaz yeni yeni kullanıyorum çok da anlamıyorum ama Google plus çözmeye çalışıyorum :)
    takipdeyim artık okuyacağım sizi :)

    YanıtlaSil
  23. Eline sağlık Sevdicann :) En sevdiğim yemeklerden biridir biber dolması. Böyle rengarenk biberler de ayrı bir hava katmış sunumuna :) İştahımı açtın valla :) Afiyet, şeker olsun o zaman :)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  24. Amanııınnn harika gorunuyooo ellerine saglık :)

    YanıtlaSil
  25. Off harika gözüküyor.Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  26. Off harika gözüküyor.Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  27. Merhaba,

    Elinize sağlık, güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  28. Tarife bakılırsa güzel gözüküyor deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
  29. Elinize sağlık çok güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  30. ellerinize sağlık çok severiz. Fırında olunca lezzetine lezzet katılır

    YanıtlaSil
  31. Hımmmm çok leziz görüküyorrrr :))

    YanıtlaSil
  32. ellerine saglık valla ablacım :) tam su blogları bı dolasayım da dolaptaki biberleri halledeyim dolma yapayım dıyordum kı yazınla karsılastım :) denıyorum o halde :)

    YanıtlaSil
  33. güzel bir yazı ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  34. çok güzel ve açıklayıcı bi yazı olmuş, ellerinize sağlık devamını bekleriz :)

    YanıtlaSil
  35. patates ile ikisi aynı anda pişiyor mu? birinin çiğ kalma gibi bir olsaılığı yok değil mi?

    YanıtlaSil
  36. Yemek yapmaktan pek anlamama rağmen fazlasıyla açıklayıcı olmuş:) en yakın zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  37. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  38. ellerinize sağlık,uzun zaman olmuş ama blog yorum kardeşliği etkinliğinden buldum sizi..
    sevgiler.
    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  39. Bayılırım dolmaya :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  40. Olsada yesek.Gurbette hasret kaldık memleket yemeklerine

    YanıtlaSil
  41. Merhaba! :) Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizide kendi bloguma beklerim,takip ederseniz mutlu olurum 💎 www.nurundelidolublogu.tk 💎

    YanıtlaSil
  42. Ellerinizi sağlık kesinlikle çok güzel olmuştur :)

    YanıtlaSil
  43. Blog yorum kardesliginden buralara ziyarete geldim birde ne goreeeeyimm biber dolmasi almanyalara geldi kokusuuu yaaa😃Elinize saglikk...

    YanıtlaSil
  44. Biber dolmasını sevmeyen var mıdır? Hiç fırında denememiştim. En yakın zamanda deneyeceğim. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  45. FIrında dolma denenemiştim en kısa zamanda denemeliyim, paylaşım için teşekkürler oldukça güzel bir tarif gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
  46. ellerinize sağlık, çok severim ben de :)
    blogunuzu grubunuzdan kesfettim, izleyiciniz oldum, ben de sizi bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  47. Bayılırım Biber dolmasına o nedenle ilgilimi de çekti teşekkürler.Takibe de aldım sizi
    Bloğumuza da bekleriz.www.yasam360.com

    YanıtlaSil
  48. Çok severim .Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Ana Sayfa
Blog Tema Tasarım : Sosyal Medya Kafe
SEVDİCANN COPYRİGHT © 2014 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.BLOGUMDA YAYINLANAN YAZILARIN VE RESİMLERİN İZİNSİZ KULLANILMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASINA AYKIRIDIR.