5 Mayıs 2016 Perşembe

32 Humus Nasıl Yapılır Humus Tarifi

Hummus Arapça da nohut anlamına geliyormuş. Humus nohut tozu, tahin ile yapılan bir ortadoğu mezesi. Amerika da da marketler de çok görüyorum. Buradakiler cipsle tüketiyorlar, dip sos gibi yani.  Türkiye' de de ilk olarak Hatay da yemiştim ve çok beğenmiştim. Yapımı da kolay , nohutların kabuklarını soymak zaman alıcı.  Davet sofralarında ortaya konacak meze arayanlar için ideal.

Humus Malzemeleri:
  • 1 su bardağı nohut
  • 2 yemek kaşığı tahin
  • Yarım limon suyu
  • Yarım çay bardağı zeytin yağı
  • Yarım çaybardağı su
  • 1 çimdik kimyon
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz
  • Üzeri için pul biber
Humus Nasıl Yapılır:

Bir gün önceden ıslattığımız nohutları iyice haşlayalım, kabuklarını rahat soyabilmek için çok
haşlamalıyız. Diğer malzemelerle kabuklarını soduğumuz nohutları robottan geçirelim. Bir servis tabağına koyalım. Üzerine süslemek için zeytin yağı ve pul biber ilave edelim..

32 yorum:

  1. Hatay da bunu bu kadar sade süslü yememişsinizdir değil mi? Domatesi , turşusu, kimyonu, maydonozu, çam fıstıklısı, güveçte kaşarlısı, yumurtalısı... Yemek yerine bile yenir çoğu zaman. Humusçularımız var. Bir Hataylı olduğumu çok mu belli ettim :)Gerçekten çok pratik. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatayda birkaç yerde yedim böyleydi canım. Siz daha iyisini bilirsiniz bir Hatayli olarak. Ne kadar çok meze vardı masa da unutamam.

      Sil
  2. Çok kolaymı, inanamadım :) Ben hep çok zor sanırdım humusu :) Yarın yapayım ben akşam yemeğine meze olarak, çok seviyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor değil de. Nohutun kabuklarını soymak ugrastirici oluyor.

      Sil
  3. Eşim çok sever bende tadına hep şüpheyle bakarım hiç denemedim bile,onyarginin böylesi :))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AA bir dene. Ben ilk denediğimde çok bayilmamistim ama şimdi çok seviyorum

      Sil
  4. geçen gün aklıma geldi, evde hiç yapmadım bu kadar kolay olduğunu bilmiyordum eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. İlk humus denemem başarılı olmuştu ama ikincisi fiyaskoydu birde bu şekilde deneyeyim güzel tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bana da öyle olur acemiligime gelir heralde çok güzel olur. Sonra denerim tutmaz. ;)

      Sil
  6. Daha önce duymamıştım , ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Bayilirim! Ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
  8. Lise dönemim de sürekli humus yapardım çok seviyorum yemesini de yapmasını da ellerine sağlık :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Sen kendin mi yapıyordun. Nereliydin sen merak ettim

      Sil
  9. Sevdicann şöyle bir yayınlara baktım da neler neler yapmışsın sen öyleee,ellerine sağlıkkk:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgiler. Siz dikiş ben de yemek gezi işte

      Sil
  10. En sevdiğim mezelerden biridir humus ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Humusu çok severim.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Avusturyada da pek moda. Bir nohut ve humus çilginligi var. Anneler günün kutlu olsun canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orada da mı var. Heryeri sarmış humus desene

      Sil

Ana Sayfa
Blog Tema Tasarım : Sosyal Medya Kafe
SEVDİCANN COPYRİGHT © 2014 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.BLOGUMDA YAYINLANAN YAZILARIN VE RESİMLERİN İZİNSİZ KULLANILMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASINA AYKIRIDIR.